Pippi Lånstrump wannabe

Vem har inte under sin uppväxt drömt om att vara Pippi? Eget hus, egen häst, kappsäck full med pengar och starkare än någon annan?
 
Hus har vi snart, häst har jag redan och kappsäcken full med pengar får jag nog fortsätta drömma om ett tag till.
 
Att bli stark är däremot något som vi alla kan bli, eller ja, starkare i vart fall. Kroppen mår bara bra av att vi försöker stärka oss, vi håller längre och orkar mer. Nu kanske det inte är detta som motiverar oss till att göra de där urbota tråkiga övningarna på gymmet? Oavsett vilka motiv som ligger bakom så är det bara positivt att vi sitter där och sliter.
 
Mina högst personliga motiv är dels att jag vill bli en bättre ryttare vilket en stark kropp underlättar, dels att jag, som de flesta andra, vill ha en snygg vältränad kropp.
 
Det intressanta är att man sitter där och sliter, i början ser man kanske en del förändringar men efter ett tag tar det stopp. Varför uppnår inte jag de ideal jag strävar mot när andra klarar det??
 
Svaret fick jag i en blogg jag följer. Nämligen den här: Kunde jag, Då kan du
 
Den här tjejen har lite den kroppen jag suktar efter. Hon ser slank ut så länge hon inte spänner sig för då går det över till ett vältränat utseende :0)
 
I sitt inlägg Biceps och Triceps skrev hon för ett tag sedan att hon nu tog 15kg i hantelcurls och att hon skulle upp till de 22(!)kg hon tagit tidigare. Och jag som var så nöjd över mina 6kg...
 
Anledningen till att jag, och många med mig, inte får den kropp vi vill ha är alltså att vi inte pressar oss tillräckligt. Jag såg resultat i början just för att jag hela tiden strävade efter att kunna ta lite mer, några fler. Men när jag kom upp i 6kg 3*12 så var jag nöjd - man vill ju inte se ut som ett muskelberg..
 
Sanningen är att det är oerhört svårt för oss tjejer att se ut som muskelberg. Det kräver åratal av extrem träning och diet för att uppnå detta så det kan jag sluta oroa mig över. Därmed avger jag mig själv ett löfte att aldrig vara helt nöjd med det jag presterar för då avstannar jag i min utveckling (gäller inte bara styrketräning nu). Istället ska jag sikta på att bli lite bättre hela tiden.
 
Vad det gäller bicepsträning är jag nu uppe i 7kg 3*8 i mina hantelcurls och med ett första delmål på 15kg så finns det klart utrymme för förbättring. Sen får vi vänta och se om resultaten kommer.
 
Kan hon så kan jag!
 
10 dagar kvar nu. Sista dagen som det är tvåsiffrigt!!!
 
/Nena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...