Grillsäsong?

På Byggahus.se (för övrigt en superb sida) finns just nu en diskussion med tillhörande omröstning gällande hur man tänder sin grill. Trådskaparens tanke har troligtvis varit att ta reda på vilket redskap man använder i tändandet.
 
Givetvis kunde jag inte låta bli att svara även om mitt svar kanske inte direkt var det som efterfrågades. Det är dock ett ärligt svar och en inblick i den bistra verkligheten.
 
Såhär tänder jag vår grill:
 
*Häller i bricketter
*Hämtar tändsvätskan, vänder flaskan upp och ner och trycker medan jag räknar till 10
*Funderar lite och slänger sen på mer tändvätska
*Försöker komma ihåg hur spjällen nu skulle vara
*Ringer och kollar med sambon hur jag skulle ha spjällen
*Hämtar tidningspapper och tändstickor
*Tänder pappret, insr att jag måste stå så att inte vinden blåser ut elden innan jag fått ner det i grillen
*Tänder pappret igen
*Lägger pappret på grillen
*Upprepar de 2 ovanstående punkterna tills det ser ut som om någon slaktat en urskog i grillen
*Hämtar en tändare eftersom tändsticksasken är tom
*Dränker bricketterna i mer tändsvätska - för säkerhets skull
*Försöker tända med tändaren, inser att det är lönlöst
*Letar upp de extra långa tändstickorna
*Gör en strut med tidningspapper och tändvätska dit jag stoppar den tända stickan
*Lägger mitt verk på bricketterna ser till min glädje att det börjar ta sig, går in för att förbereda köttet
*Kommer ut med köttet, tittar på den slocknade grillen, stoppar tillbaka köttet i kylen, ringer sambon och meddelar honom att NÄ maten är INTE klar när du kommer hem den här gången heller
 
Någon som känner igen sig?
 
/Nena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...